Punk rock zenekarok, akik hatottak ránk: The Dwarves

Míg a klasszikus punk zenekarok általában a pályafutásuk korai szakaszában adták ki a legjobb lemezeiket, a későbbi punk rock zenekarok között már gyakran látni példát arra, hogy egy évtizedbe is beletelik, amíg valami igazán jó dologgal állnak elő. Ilyen zenekar az Offspring, a Bankrupt, és a Dwarves is.
A Dwarves a szex, a drogok és a rombolás témaköreire koncentráló pszichedelikus garázspunk zenekarként indult, az énekes Blag Dahlia agyszüleményeként. Az évek során folyamatosan változó, extravagáns karakterekből álló tagság másik biztos pontja a többnyire egy szál pankrátormaszkban fellépő gitáros, HeWhoCannotBeNamed (Akit Nem Szabad Megnevezni) volt.
A nyolcvanas évek végére zeneileg már leginkább egy felpörgetett, hardcore Ramones-re emlékeztettek, és a körítés is szélsőségesebb lett: a ’89-ben a Sub Popnál megjelent Blood Guts & Pussy lemez borítóján két vérrel lefröcskölt meztelen csaj és egy törpe látható. A Spin magazin szavazásán az album elnyerte a Minden idők legbotrányosabb lemeze címet, ami egy punk zenekar esetében az Oscar-díj megfelelője.
Két lemezzel később a Sub Pop kirúgta a zenekart, mert egy médiahack keretében sikeresen elterjesztették HeWhoCannotBeNamed halálának hírét, és ’93-ban a Dwarves feloszlott. De ez még csak a kezdet volt. ’97-ben visszatértek, és az Epitaphnál megjelent a The Dwarves Are Young and Good Looking, amit 3 évvel később követett a The Dwarves Come Clean album. A visszatérés parádésra sikerült. A Dwarves egy jó adag pop-punk befecskendezésével megújította hangzását, és merészen merített a legkülönbözőbb műfajokból a surf rocktól az industrial metalig.
Ha egy punk zenekar a punk határainak kitolásával kisérletezik, abból könnyen lesz katasztrófa. (Gondoljunk csak az újhullámra!) De Blag Dahlia ellenállhatatlanul geci, sármosan paraszt előadásmódjával punk rock lesz bármilyen zenéből, ami a hangja alatt szól. Ez a két lemez nem csak az Epitaph történetének, de az egész korszaknak a két legjobb albuma. A hangzásuk is tökéletes (Blag tehetséges zenei producer is), és a legapróbb részletekig kidolgoztak rajtuk mindent.
Az eddigi legutolsó albumuk a 2004-es The Dwarves Must Die volt, amin a hip hop beemelésével már kissé túlkisérletezték magukat, de ez is nagyon állat lett. A legújabb lemez most fog megjelenni, The Dwarves Are Born Again lesz a címe, és már nagyon várjuk.
Ezek után természetes, hogy szerepelt a repertoárunkban egy Dwarves szám: a One Time Only-t játszottuk, nem egyszer. A saját számaink közül a Bondage Boy és a Sidewinder esetében mutatkozik meg talán legjobban a hatásuk.

The Dwarves

The Dwarves

  • emoadam

    “Ez a két lemez nem csak az Epitaph történetének, de az egész korszaknak a két legjobb albuma.”

    Ez azért nem gondolnám, hogy feltétlen igaz, hisz ez az állítás ilyen alapon az akkori Epitaph szinte bármely bandájának két egymást követő lemezére áll, attól függően, ki mifelé hajlik inkább.