A MySpace süllyedő hajó

Amikor 2005 körül a MySpace hirtelen nagyon népszerű lett, rengeteg zenekar döntött úgy, hogy feladja a saját honlapját, és a webes jelenlétét a MySpace profiljára építi helyette. Ez tűnt a legjobb és egyben legegyszerűbb lehetőségnek. Fenn voltak a kedvenc zenekaraid, a kiadók, a fanzinek, és ami a legfontosabb, a közönséged is. Három évvel és egymilliárd havernak jelöléssel később a közönségnek elege lett, és úgy döntött, lelép.
Ez a grafikon jól mutatja az elmúlt két év tendenciáját:

MySpace vs Facebook vs Twitter

A MySpace persze kétségbeesetten próbálta utánozni a Facebookot, de minden eddigi próbálkozásuk hiábavaló volt. Egy nemrég megjelent hír szerint mindössze fél év alatt a felére esett vissza az oldal brit látogatóinak száma. Akkor tehát viszlát, és köszi az addokat? Nem egészen. A MySpace biztosan megmarad még pár évig, de már nem lesz érdemes túl sok energiát pazarolni rá.

Ezzel nem azt akarjuk mondani, hogy ezentúl a Facebookra kéne helyette koncentrálni. Közösségi oldalak jönnek, közösségi oldalak mennek. Rakjatok össze inkább egy blogmotor-alapú saját weboldalt (mi a WordPresst használjuk), és a blog feeddel frissítsétek a MySpace, Facebook, Twitter, Tumblr, last.fm, vagy akármilyen más közösségi oldalon a profilotokat. Így nálatok marad a saját tartalmatok, és nem fogtok Rupert Murdochtól, vagy Mark Zuckerbergtől függeni. A csináld-magad módszer mindig a legjobb választás, még ha kicsit több erőfeszítést is igényel.